zaterdag 25 oktober 2014

Theater: De zaak van de mens tegen de dieren

Ja, ik weet het ... het is een lange tittel, maar dit is nu eenmaal de naam van het stuk waar we gisteren zijn naar gaan kijken. Het speelde in Het Paleis in Antwerpen. Dit is zo'n beetje ons favoriete theater geworden.


Het stuk was zeer goed. De acteurs waren ongelooflijk goed. Je moet het maar doen ... een vlieg spelen ... of een paard ... of een gans ... of een pauw ... Dat lijkt me niet zo simpel, zeker niet met een minimum aan kostuum en make-up. Een dikke pluim dus voor de acteurs.

Het stuk zelf was ook heel goed, maar om de een of andere reden had ik er meer van verwacht. Al weet ik zelf niet waarom. Toch is het zeker de moeite waard en heeft het eveneens een originele invulling.


2 opmerkingen:

  1. Als ik de inhoud van het stuk zo lees, dan is het wel speciaal. Iets om over na te denken. Neen ik klop geen spin dood, ze heeft evenveel recht op haar leven als ik. En ja, ik eet nog steeds een stukje vlees. Er is nog steeds werk aan de winkel.
    Grtjs
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ook ik eet nog vlees, een spin zal ik niet zo snel dooddoen. Ja, we moeten nog veel bijleren. Fijn zo'n theater kortbij, dan kan je regelmatig een beetje cultuur meepikken. Geniet ervan!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen