donderdag 23 oktober 2014

Krulletje



Deze namiddag zaten Pipi en Lola te giechelen, te fluisteren, ... kortom, het was duidelijk dat ze ergens zeer veel plezier in hadden. Ik liet ze rustig doen, ondertussen diep nadenkend over wat er nu toch zoveel jolijt bij hen kon te weeg brengen. Met de beste wil van de wereld, wist ik het echt niet ... Ondertussen was ik al zo nieuwsgierig geworden dat ik niet anders kon dan het gewoon te vragen ...

Ik: Zo, meiden, ik zie dat jullie veel plezier samen hebben, maar ik zou toch graag weten wat er nu zo grappig is ...

Het gevolg was, dat er nog meer werd gegniffeld en er toch ook een lichte blos verscheen als gevolg van het feit dat ze zich toch wel betrapt voelden.

Pipi: Zie je het niet?
Ik: Wat moet ik zien?
Lola: Zie je niets aan Pipa? (Pipa is het maltezertje dat eveneens ten huize Poppe-Mie woont)
Ik: Neen, ik zie niets speciaal aan Pipa. Ze is vanmorgen naar de kapster geweest ...

En toen kwam het ...

Pipi en Lola: Pipa is een varkentje ... Pipa is een varkentje ...

Toen ik nog eens wat beter naar Pipa keek, begreep ik het ... Haar staartje was net het krulletje van de staart van een varkentje ...



Pipa had veel te hard met de andere hondjes geravot en de lange haren van haar staart was in de knoop geraakt. Daarom had de kapster alle lange haren van haar staart afgeknipt ...

Een beetje later hadden de dames toch vroeging gekregen dat ze Pipa zo hadden geplaagd met haar staartje en hebben ze samen de rest van de namiddag gespeeld.

2 opmerkingen:

  1. Het zijn toch wel twee kapoenen hé. Maar plagen is liefde vragen...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ocharme, Pipa zo uitlachen, da's toch niet zo mooi maar wat kan je anders verwachten van zulke deugnieten???
    Gelukkig hadden ze later wroeging en maakten ze het goed.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen