dinsdag 14 juli 2015

Ziekenhuis (opnieuw)

Ja, je leest het goed ... ik lig opnieuw in het ziekenhuis.  Vorige week ging alles goed. Elke dag een beetje beter en sterker na mijn longontsteking.  Ook zondag was alles nog picco bello. Maandag morgen is het echter volledig berg af gegaan. De saturatie in mijn bloed was in vrije val. Zelfs babbelen lukte niet meer. Na telefonisch overleg met het uza onmiddellijk naar spoed gereden.

Blijkbaar krijgen mijn longen het steeds moeilijker om te functioneren.  Hierdoor wordt ook mijn lichaam zwaarder en zwaarder belast. Met als gevolg dat mijn lichaam het ook moeilijker krijgt. Nu ben ik wel terug stabieler.

Het gevolg is dat ik nu helemaal aan de top van de transplantatielijst sta en niet meer naar huis mag voor de transplantatie.

Het was allemaal slikken en zwaar om te verwerken dat je hoord dat je lichaam het stilaan begint op te geven, maar we zijn in goede handen en maken er het beste van.

3 opmerkingen:

  1. Hoop dat je snel aan de beurt bent voor de transplantatie. Duim voor je.

    Groeten van Juffrouw Mier
    (truusdemier.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Peggy ik ga voor je duimen dat je nu snel aan de beurt bent. Heel veel sterkte!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei Peggy is dat weer schrikken zeg! Wat een gedoe toch als je luchtwegen niet meer naar behoren werken, merkte ik thuis ook de voorbije weken. Goed dat je nu als eerste op de lijst staat, hopelijk gebeurt dit nu snel want vanaf nu altijd in het ziekenhuis moeten blijven en niet naar huis mogen is toch ook maar niks. Mag je ook niet in het weekend naar huis misschien of eens overdag of zo? Heel veel sterkte, ik mail je nog, hopelijk lukt dat nog daar. En fut om te handwerken heb je misschien ook niet nu.
    Heel lieve groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen