zondag 21 juni 2015

Oma en de Kleine Reus

Gisteren,  19 juni, was het mijn verjaardag en ik kreeg een ongelooflijk,  prachtig cado! De reuzen van Royale De Luxe kwamen nl net dit weekend naar Antwerpen. Laat ik nu net grote fan van hen zijn.

Toen 5 jaar geleden de Duiker en de Kleine Reuzin te gast waren, heb ik de reuzen letterlijk twee dagen dwars door Antwerpen gevolgd en daar mooie foto's kunnen van maken. Die zal ik binnenkort ook nog laten zien. Deze keer was de situatie echter anders. Vijf jaar geleden was ik mobiel, kon ik ademen zonder problemen, ... kortom geen vuiltje aan de lucht. Nu gaat alles veel moeilijker, was het zelfs afwachten of ik überhaupt wel zou kunnen gaan kijken ...


Dit was de aankondiging van de komst van de reuzen. De sloefen (pantoffels in het mooi nederlands) zijn voor mij pure nostalgie. Ik heb mijn grootvader nooit andere sloefen zien drsgen dan deze. Ik had een zeer goede  band met hem. Ondertussen is hij al enkele jaren overleden, maar ik blijf hem toch nog alle missen.

Vrijdag is het me niet gelukt om naar Antwerpen te trekken, maar ATV heeft zeer uitgebreid verslag uitgebracht op tv zodat ik niets moest missen. Zaterdag zijn we dan toch gaan kijken. Gewapend met de zuurstof en Snorreke.  Gelukkig hadden we vernomen dat de Kleine Reus naar de Grote Markt zou gaan en daar zou picknicken. Dus wij naar daar en een plaatsje gezocht op de eerste lijn en na lang wachten, was daar dan toch Kleine Reus.




Het was een prachtige ervaring!

Spijtig dat ik de Oma niet live heb kunnen zien,  maar hier toch een paar foto's uit Gazet Van Antwerpen.



3 opmerkingen:

  1. Leuk dat jullie een goede plaats hadden. Je foto's zijn mooi! Fijn dat je zo genoten hebt!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet ni hoe het kwam, maar gisteren kon ik geen commentaar geven. Vandaag wel !!!
    Soms moet je er wel wat voor over hebben om de reuzen goed te zien. Dat had jij wel en het resultaat is er dan ook naar. Hele mooie foto's.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goe dat je toch een plekske kon bemachtigen om de kleine reus live te zien! Je maakte mooie foto's!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen