donderdag 8 januari 2015

De regen



wat een druilerige dag ! Je zou er moedeloos van worden ... Lola en Pipi zitten al een hele dag voor het raam naar buiten te staren ... ze kunnen maar niet begrijpen dat er zo veel regen uit de lucht kan blijven vallen ...

Mij doet het denken aan een (minder bekend) kinderliedje dat ik in mijn kindertijd zong met het koor waar ik in was en dat toch nog een happy einde had. Het is een liedje van Toon Hermans.


De regen

Heb je 't al gelezen van de regen?
De regen heeft de eerste prijs gekregen.
Omdat die zo mooi zingen kan
en dat is niet gering.

Van je zinge, zonge, zang
van je zinge, zange, zong
Van je zinge, zang, zong
zing, zing

Die druppeltjes, die huppeltjes.
Ze vallen in de regenton.
En weet je wat zo mooi is?
Weet je wat zo mooi is?

In elke druppel zit een beetje zon!
In elke druppel zit een beetje zon!


Voor wie graag de gezongen versie eens wil horen, er staat een mooi filmpje op you tube. Je dient op google de eerste zin van het liedje in te typen en 'toon hermans'.

2 opmerkingen:

  1. Ja, ik heb ook liever de zon....
    Grtjs
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stom dat er zoveel regen kwam, ook ik vond het niet zo prettig. Als je lekker warm binnen kan blijven en kan handwerken valt het nog mee, alhoewel ik zo'n donkere dagen alsmaar minder leuk vind, vroeger had ik daar geen last van. In het liedje zit veel waarheid, ook ik hou van Toon Hermans :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen