donderdag 20 april 2017

Collage Kreta-reis

Een tijdje geleden, ik geef het toe, dus hoog tijd om opnieuw iets te posten!

Zopas ben ik begonnen met een nieuw artistiek project, het laatste voor dit academiejaar (denk ik toch, tenzij ik zo snel door werk...). In ieder geval, het wordt wederom een zeefdruk op een rechthoekige houten 'meranti' plaat, die een kleurrijke collage voorstelt van foto's van onze eerste Kreta reis.

We hebben niets dan mooie herinneringen aan die 11 daagse trip uit 2010: zon, zee, cultuur, lekker eten én veel rust! Kreta, een Grieks eiland waar de mensen nog écht genieten van het leven. Ze nemen het daardoor niet altijd zo nauw met de overheidsregels (denk maar aan het 'EU' debacle ;) ), maar al bij al is het een zeer vriendelijke en gastvrije bevolkingsgroep! Ik ervaar hun mentaliteit nog steeds als een ware verademing op deze stressvolle wereld, iets waar wij Europeanen van kunnen leren.

Ik stootte een tijdje terug op het dagboekje/schriftje dat Peggy in die periode heeft bijgehouden. Mooi en leuk om na te lezen, vooral wanneer je uit haar schrijfsels nog maar eens ervaart hoeveel ze ervan genoot en hoe graag ze met mij op vakantie was... :)

Hoe dan ook, hieronder een impressie over de vooruitgang van mijn artistiek project... Wordt vervolgd, zo snel mogelijk! Inmiddels vele groetjes!


Some time ago, I must admit, so time to post something new again!

Recently I started a new artistic project, the last one for this academic year (I think so, unless I work so fast...). Anyway, it is a screenprint on a rectangular wooden 'meranti' plate, which represents a colorful collage of pictures regarding our first Crete trip.

We both shared some nice memories on that 11 day trip, which took place in 2010: sun, sea, culture, good food and lots of rest! Crete, a Greek island where people really know how to enjoy life. Therefore, they do not always respect the government rules (think of the EU debacle;)). But at least, they are a very friendly group of people! I experience their mentality as a true relief in this stressful world, something we Europeans can learn from.

A while ago, I found the diary written by Peggy during that period. So nice read it again, especially when she says how much she enjoyed it and how much she liked being on vacation with me :)

Anyway, below, an impression regarding the progress of my artistic project ... I will post again as soon as possible! Meanwhile, many greetings!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten