woensdag 15 april 2015

De doos

Vanmorgen kwam Pipi Langkous naar me toe gelopen ...

Pipi: Peggy,  de paasklokken ... zijn die al naar Rome gevlogen?
ik: Dat denk ik wel ... Pasen is toch al even voorbij ...
Pipi : En de paashaas?
ik: Ik denk dat die ook al vertrokken is ...
Pipi : Dan zijn de paasklokken of de paashaas een grote doos vergeten ...


Inderdaad,  opeens zag ik een grote doos staan in de living.


Pipi : Wat zou er in zitten?
ik: Dat weet ik niet.  Daarvoor zal je ze moeten open maken.

Heel voorzichtig begon Pipi de doos open te doen. Het was niet zo eenvoudig,  want de doos was groter dan haar. Met wat hulp lukte het wel.


Eens de doos open was, kwam er een prachtige schommelstoel te voorschijn.  Helemaal beschilderd met bloempjes. Hij was echt prachtig.


Ook Pipi was meteen in de wolken en is er onmiddellijk gaan in zitten.


Om hem dan verder uit te testen ...



Een tijdje later, vond ik dat het toch wel erg stil was geworden in de speelhoek. Toen ik ging kijken,  zag ik dat Pipi moe was geworden van al dat schommelen. Ze was dan ook in de stoel in slaap gevallen.

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige stoel. Gekocht via Marktplaats, of was het een cadeautje van een creatief iemand? Onze Puck heeft een witte stoel, maar deze groene met bloemetjes vinden wij ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie stoel, heerlijk om daarin in slaap te schommelen/dommelen.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, hoe schattig, dit is echt een prachtig poppenstoeltje, zag ik nog nooit, zo klein, echt origineel! Pipi heeft weer superchance dat ze dat gekregen heeft en ze kon er geen genoeg van krijgen wat maar normaal is. Hier zal ze nog veel plezier van hebben.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen