zaterdag 7 februari 2015

Theater: Wulong of de dansende draak

Een tijdje geleden hadden ik van Bart kaarten gekregen om samen naar het poppentheater in Het Paleis te gaan.  Elk jaar zijn daar enkele voorstellingen met poppen.

Normaal doe ik dat heel graag, maar deze keer zag ik er toch een beetje tegenop. Het was vreselijk koud, het was de eerste keer dat ik met de scooter ging en met het Antwerpse openbaar vervoer en eveneens de eerste keer dat ik met zuurstof op uitstap ging. Tot nu toe was ik nog niet verder gegaan dan familie. Het was allemaal een beetje spannend ...

Dus heel goed aangekleed


gewapend met de zuurstof en met Snorreke zijn we dan vertrokken.


Het openbaar vervoer bleek geen probleem te zijn. Het was erg rustig op de tram en overal konden we makkelijk op en af. Ook het parkeren van Snorreke was geen probleem.

Bij Het Paleis kon ik makkelijk binnen rijden en de medewerkers waren zo lief om de scooter te stallen in de vestiaire. Daar stond hij uit de weg en veilig. Ik ben nl een beetje bang voor pikkedieven en ik kan die scooter echt niet meer missen.

De voorstelling was een Chinees stuk: Wulong of de draak. Er werd niet in gesproken, maar enkel in gedanst.


Het verhaal gaat over een klein meisje, Wulong (pop), dat moet gaan slapen, maar bang is in het donker. De schaduwen in haar kamer komen tot leven en zo maakt ze kennis met allerlei figuren. Een prachtige voorstelling en een echte aanrader voor jong en oud.

Tof was ook dat op het einde bij het groeten de pop Wulong mee het podium op kwam en de poppenspeler haar verder lieten leven. Ze participeerde dus nog steeds aan alles wat er gebeurde. Ik vond dat dit wel een extra dimensie gaf.

Het was een zeer geslaagde avond en ik ben blij dat ik toch geweest ben.

2 opmerkingen:

  1. Wat moedig van je om toch door te zetten. En het bracht je een prachtige avond op.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da zal wel spannend geweest zijn, zo de eerste keer op uitstap, maar het is gelukkig goed gegaan, dus de volgende keer moet je niet meer verzinnen, maar gewoon doen!!! Je hebt genoten en da's het voornaamste.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen