zaterdag 7 juni 2014

Klapke met Lily

Gisteren middag kwam ik een beetje beduusd thuis.

Lily: Wat is er? Voel je je wel goed? Je ziet er een beetje sip uit ...
ik: Ik voel me goed ... er is niets aan de hand ...
Lily: Echt? Ik heb nochtans heel sterk het gevoel dat er iets is en ik heb op het prikbord gelezen dat je vandaag naar het ziekenhuis moest ...

Sinds wanneer leest zij mijn prikbord? Het wordt tijd dat ik hen wat beter in het oog ga houden ...

ik: Euh ja, Lily,  ik moest inderdaad naar het ziekenhuis vandaag.  Men heeft een 'fit to fly'-test gedaan.
Lily: Een wat? Wacht, we gaan eerst gezellig samen buiten zitten en dan kunnen we rustig een klapke doen ...


Lily: Zo dat is beter ... Vertel nu eens wat dat 'fly'-dinges is ...
ik: 'fit to fly' Je weet dat ik problemen heb met mijn longen en nog steeds weten de dokters niet wat er nu  concreet aan de hand is.  Met de test dat zij vandaag hebben gedaan, hebben ze kunnen zien wat er met me gebeurd in een vliegtuig.
Lily: Waarom is dat belangrijk?
ik: Dat is belangrijk om op vakantie te kunnen gaan. Ik wou graag naar Rhodos gaan, maar dat zal er niet in zitten, vrees ik.
Lily: Oei, de test was dan niet goed?
ik: Inderdaad,  op die hoogte zit er minder zuurstof in de lucht en aangezien mijn longen niet goed werken, zakte het zuurstof in mijn bloed naar een gevaarlijk laag niveau in minder dan 5 min. Ik kan enkel vliegen met extra zuurstof, maar de dokter vindt het eigenlijk te gevaarlijk.
Lily: Dus je kan niet naar Rhodos gaan?
ik: Inderdaad,  we zullen iets moeten vinden waar je zonder vliegtuig naar toe kan en het liefst goed weer is. Misschien een cruise of zo? Ik weet het eigenlijk niet zo goed ... Daarbij komt dat ik er toch wel van schrok. Ik had dit niet verwacht. Het was toch een confrontatie met mezelf en het feit dat er meer en meer beperkingen zich gaan aandienen.
Lily: Seg, niet triestig zijn, he. Zo kennen we je niet ... Vooruit, je hebt ons nog en we zullen wel iets vinden voor de vakantie ...

Ik heb nog een hele tijd met Lily zitten babbelen in de tuin. Gezellig samen ... Ik schrok ervan dat ze toch zo volwassen is ... Een grote meid met een hart van goud. Ze heeft me er weer helemaal doorgetrokken ...



2 opmerkingen:

  1. Oei meisje, das geen goed nieuws. Dat moet je inderdaad even laten bezinken. Hopelijk komt er iets even moois op de proppen om op vakantie te gaan. Veel sterkte.
    Grtjs
    daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat sneu voor je, dan wil je een vakantie plannen en dan valt het zo meteen in het water door die test. Gelukkig heb je de poppen om je op te vangen. Dan zal je nog wel een andere leuke vakantie vinden die je wel kan doen nadat het even bezonken is, want dit moet je toch even verwerken, dat begrijp ik. Als je lijf je beperkingen oplegt die je niet wil, is het heel confronterend, dat weet ik zelf uit ervaring. Maar je moet je erbij neerleggen, willen of niet, en vreugde halen uit de dingen die je wel kan doen, je kan best nog op vakantie, alleen niet vliegen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen